Lugn dag!

Det känns rätt bra att vara hemma igen efter en veckas hårt slit. Fast å andra sidan är det så att man ser fram emot nästa läger redan nu. Kul var det och många trevliga personer att lära känna.

Anledningen till att jag tänkte blogga lite är för att jag fått skäll... jag bloggar tydligen väldigt lite enligt regeringen.

Idag har det varit lugnt. Anna jobbar, jag och Emil åkte buss in till stan och åt lunch med henne. Emil tyckte helt klart att åka buss var toppen. Vi är billösa då volvon är inne på stora servicen... billigt och bra :-(

När Emil sedan sov eftermiddags luren passade jag på att gå ut och köra lite näsarbete med Accsa. Vi ska köra mycket näsarbete nu då Anna tyckt att hon varit lite ojämn i spåret.
Fixade 2 st rutor 2x2 meter som jag sedan lägger ett föremål i (dolt) så får hon försöka hitta det. Accsa blir super glad när hon hittar sin sak... Detta är ju bara början, vi ska se till att göra några rutor per dag så ska vi göra det lite klurigare senare... dvs att ett spår leder ut från rutan och där ligger sedan föremålet.. osv  (Tack Nicole för rut-tips!) Jag körde mycket sökrutor med Indra under en period och det gav bra resultat.
När Anna sedan kom hem gjorde jag ytterliggare 2 rutor som Anna fick ta med Accsa . Måste ju smöra lite för Anna så hon inte tror jag ska stjäla Accsa också.... :)

Har tittat på skk-hunddata ca 30ggr om dagen angående röntgen på Accsa, forfarande inget... vi väntar med spänning. Anna ringde dom igår och fick veta att plåtarna skulle läsas idag. Snart bör vi få våran nyfikenhet stillad.

Indra får nu sin rehab träning och kylning av led med "coldhotpack". Hon tycker nog det är skönt för hon lägger sig direkt och säger inte ett pip under hela tiden. Vi får se vad tiden säger...
Bettan var här och drack lite.... och vi pratade om korningen på Brynja och Norma. Jag hoppas att Indra får vara hel och fri från medicin så jag kan kora henne senare i höst.


/ Daniel

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det där med 2x2 meters rutor tycker jag som är lat låter kul. Slipper ju valla så mycket då...;-). Men hur gör man i övrigt? Hur långt bort är rutan? Du kan väl maila mig och beskriva.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback