Äntligen tid till röntgen!

Jag har stått på en röntgenlista på Faludjursjukhus under några veckor. Dom röntgar bara på vissa kvällar då röntgen tar så mycket tid från deras övriga verksamhet. När jag inte hört något från dom sedan jag skrev upp mig på listan så ringde jag och frågade när det skulle bli någon röntgen nästa gång... Fick då svaret att dom inte kommer ha tid förren efter semestrarna. När jag nu försökte hitta andra veterinärer här i närheten så var det fullt eller semesterstängt. Började känna mig lite lätt stressad och bestämde mig för att leta även i andra städer. Jag har inte lust att vänta mycket längre nu...
Efter mycket ringande och letande fick jag så äntligen tid på Fredagen den 13e juli (:-o man är ju lite skrockfull ) i Eskilstuna. Ingrid kommer göra mig sällskap och sedan sover vi nog öven en natt hos dom innan vi åker hem till Falun igen. Så nu är det bara att hålla tummarna för att allt ser bra ut!!

Emil har varit sjuk under nästan 2,5 veckor han fick en primär herpesinfektion i munnen och virus infektion på händer och böjveck med otäcka kliande sår. Han hade närmare 40 i feber och ville varken äta eller dricka. Det blev flera läkarbesök och nu äntligen har han blivigt sig själv igen, om än lite tunnare.
image12
( En liten sjukling vilar på Accsa, hon är bara för go med brorsan!)

Han fyllde två år i tisdags och idag har vi haft barnkalas idag (söndag). Så nu håller han på och äter upp sig igen. Nu är vi lite slitna, 10 barn med föräldrar har varit här på kalaset... Det var riktigt livat.

image13
(En smal liten Emil blåser ut ljus i tisdags på sin två års dag)

Som tur är så har vi mor och far föräldrar som kan passa Emil även om han är lite krasslig, så vi kan komma iväg och träna lite på klubben.
Accsa fungerar riktigt bra i skyddet. Av och på knappen sitter där den ska. Hon kan till och med visa lite humör när figgen Jonny tillrättavisar henne i släppandet (ibland är det lite si och så med släppandet)

image14
(Accsa har hunnit ikapp en flyende figge)

Vi håller som bäst på och tränar lite på stegen. I början gick det inte alls Accsa ville inte ens gå upp på den. Nu går det bättre och bättre. Hon går lugnt och fint över nu och får hon problem med att inte hitta någonstans att sätta tassen så stannar hon, men är mycket lugn hela tiden. Hon har fått ovanan att vilja sätta sig på ett mycket suspekt sätt på vägen ner... Det har lockat till många skratt för våra träningskompisar.

image11
(Hur många poäng får man för det här??)

Det som är mest problem just nu är hoppet. Jag måste ha dk för att hon ska hoppa, annars händer ingenting. Men med dk hoppar hon bra. 
Hon måste också bli lite mer uthållig i linförigheten.
Framförgående är hon ojämn, ena gången går det riktigt bra nästa ser hon ut som om hon aldrig hört ordet före.
Apporteringen har fungerat väldigt bra sedan vi var i Eskilstuna och tränade, nu är det full fart framåt.

Vi ser fram emot att bli drillade av Ingrid under Norpatorplägret!

:-) Anna 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

:-) Vilken häftig bild på stegen!
Jag har börjat så smått med Allt-I också, men hon envisas med att vilja hoppa i genom när hon är där uppe. Tur det bara är valpstegen.
På fredag lär det inte bli någon träning...Accsa kommer nog att vara däckad hela fredagkväll, men på Norpatorpslägret kör vi stenhårt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback